Singapore: a FINE city! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Singapore: a FINE city! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Singapore: a FINE city!

Door: Edwingapore

Blijf op de hoogte en volg Edwin

01 Augustus 2007 | Singapore, Singapore

Jep, a fine city. Let wel, fine heeft twee betekenissen en ze zijn beiden van toepassing.

Zaterdag kwam ik hier dus aan, nogal gammel en ik had helemaal geen trek in ingewikkeld gedoe en aandacht opeisende lui zoals ik die de afgelopen drie maanden nogal eens ben tegen gekomen. Wat is het dan fijn om in Singapore te zijn! Eindelijk weer eens tussen normale mensen, die niet de hele dag ‘Hello Mister’ in je oor schreeuwen, je aanstaren alsof je drie ogen hebt, en niet in staat zijn om een fatsoenlijke stad te bouwen. Op het vliegveld mijn free chili crab voucher gescoord (uitleg volgt) en de MRT (metro, schitterend systeem!) gepakt naar Little India waar Marijn en Arjo mij een hostel hadden aanbevolen. Wat ze zeggen over Singapore is waar; overal hangen stickers en borden met wat je niet mag doen en hoe hoog de bekeuringen zijn (niet eten en drinken in de metro, ongeveer nergens roken, geen vloeibare brandbare gassen en durians in de metro, oversteken bij het stoplicht, de leuning van de roltrap vasthouden, geen kauwgom, enzovoort!). Verder is Singapore vooral heel schoon, rijk en westers. Dure auto's en nergens zwerfvuil, het lijkt haast wel een beetje Dubai. Wat een contrast met Indonesië!

In Little India moest ik even zoeken maar toen vond ik hem dan; backpackers-hostel/aussie-pub de Prince of Wales (POW) die zowaar nog een bed voor me had (en een gratis pooltafel). Oooh wat was ik blij dat ik niet meer verder hoefde te zoeken. De rest van de dag beetje liggen slapen, niks gegeten en nog meer slapen.

Zondag voelde ik me al beter dus ben ik de stad ingedoken en heb ik een wandelroute bij de haven gedaan. Een hoop dingen gezien als een Merlion standbeeld, Stamford Raffles standbeeld, het Esplanade, een WOII monument, het Raffles hotel, cricket in Padang, City Hall, Supreme Court, Raffles landingsplek, en lekker gegeten bij Boat Quay. Daar ook sleutelhangers ingeslagen (gaan hier per zes) als souvenir voor de WWFers. Verder nog in de DHL luchtballon gezeten, die ze met een kabel tot 150 meter hoog laten gaan zodat je een schitterend uitzicht hebt over de stad.
Na mijn lunch naar Chinatown gewandeld, de Sri Mariamman hindoe-tempel bekeken en vervolgens naar Suntec city gewandeld en de Fountain of Welth (de grootste fontein ter wereld, dat maakt het niet meteen de mooiste) en de gigantische vijver met koikarpers in het winkelcentrum bekeken.

Maandag heb ik eigenlijk dan weer niet zoveel gedaan, nou ja mijn vorige bericht geschreven. ’s Middags naar Orchard Road geweest, een waar shop-walhalla als je geld hebt, anders leuk windowshoppen. Liefhebbers van Versace, Rolex, Gucci, JP Gaultier, Prada, Jimmy Choo, Cartier, Ralph Lauren, Armani, Bvlgari ... kunnen hier hun hart ophalen, en hun creditcard leegschudden. Kapitalisme op z’n best. Er stond zelfs een wachtrij buiten de Louis Vuitton zaak. Te bizar. Op de terugweg even wezen kijken in het skatepark, waar de lokale jeugd zijn trucjes kan laten zien, en waarschijnlijk de enige plek in Singapore mét graffiti. ’s Avonds lekker chili crab gegeten. Dit is een lokale specialiteit, en erg lekker. Je krijgt een hele chili crab gratis als je van 29 t/m 31 juli als toerist hier bent, en zo slim bent om een bonnetje mee te nemen op het vliegveld. Prima toch? Verder hele avond staan poolen.

Dinsdag ben ik eerst maar even een ticket wezen kopen terug naar Pekanbaru. Dat was nog een hele toer want Garuda is blijkbaar de enige luchtvaartmaatschappij die daar heen vliegt en die verkopen hun tickets natuurlijk weer niet online. Gelukkig hebben ze wel een winkel in Singapore maar het kostte me twee uur om die te vinden.
Daarna ben ik naar Sentosa Island gegaan. Een klein eilandje ten zuiden van Singapore waar toerisme hoogtij viert. Er loopt een brug met een schitterend wandelpad naar het eiland, maar iedereen pakt de trein. Dit staat zelfs in de Lonely Planet en het is volgens hun, en ook volgens mij aangezien ik wel een stukje wilde lopen, genoeg reden om toch te gaan lopen. Op Sentosa eerst maar eens even de zee in gedoken en lekker op het strand gaan liggen tussen de palmbomen. Aaaaaaaaahhhhhhhhh....................
Daarna een beetje rond gelopen, het meest zuidelijke puntje van het Aziatische continent bekeken, en daarna min of meer bij toeval bij een show met apen, vogels, reptielen, etc. terecht gekomen.
Sentosa is maar een raar eilandje, het hele eiland stikt van de toeristische attracties (is ook het enige wat er is eigenlijk) en het is allemaal zo nep en ontzettend aangelegd dat het wel weer leuk is. Ik ben uiteindelijk met de kabelbaan terug gegaan naar het vasteland, en geeindigd op Mt Faber. Een ‘berg’ van 116 meter hoog en vanaf daar via een schitterend park met een hoog romantisch-gedoe gehalte (sta je dan in je eentje...) teruggewandeld en de rest van de avond beetje zitten bieren in de POW.

Dat was hem voorlopig even. Aanstaande zaterdag vlieg ik ’s middags terug naar Pekanbaru dus ik heb hier nog een dag of drie. Iedereen nog steeds bedankt voor de berichtjes, het blijft leuk om ze te lezen.
Dikke kus!

  • 01 Augustus 2007 - 07:11

    Tobias:

    Heej Ed! Ziet er tropisch paradijselijk uit daar. zon, blauwe zee en wuivende palmbomen. geniet er van!

  • 01 Augustus 2007 - 07:57

    Pak Eddie:

    Hi Edwin,
    Ik kan je nog het Singapore Art Museum aanraden; niet heel groot, maar wel een paar mooie exposities. Jammer dat de shop geen posters verkocht...
    Bij Prince of Wales heb ik volgens mij een biertje gedronken, zag er relaxed uit.
    Verder lijkt mij Siloso Beach helemaal prima; beter dan hele dag shoppen in Orchard!
    Veel plezier, en tot later.
    Ed

  • 01 Augustus 2007 - 08:31

    Timon:

    Die baard van je wordt wel bioloog groot :p

  • 01 Augustus 2007 - 08:45

    Gis:

    Nou, ik vind die fontein best mooi hoor. En als je nou een ticket voor me boekt, wil ik best wel met je mee naar het romantische parkje. :D Kusje!

  • 01 Augustus 2007 - 09:48

    Maria En Wim:

    groeten vanaf de zandweg.

  • 01 Augustus 2007 - 18:56

    HBB Te Baarn:

    Weer heel wat anders, dan je tot nu toe gedaan hebt. Je ziet wel ongelooflijk veel.
    Kusje Oma.

  • 01 Augustus 2007 - 20:28

    Roeska:

    Hee Ed,
    hartstikke leuk om al je avonturen te lezen! Veel plezier nog!!!
    Liefs,
    Roeska

  • 02 Augustus 2007 - 19:26

    Maria En Wim:

    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

  • 03 Augustus 2007 - 04:41

    Gisela Van Der Velde:

    Edwin:

    I see you are having a blast!!!
    Enjoy.

    Gisela

  • 03 Augustus 2007 - 09:32

    Henk:

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ga maar een lekker gebakje scoren en ff lekker vakantie houden dus. We zullen vanavond een toast op je uitbrengen.
    Enne ..Geef Gisela toch dat ticket, hartstikke leuk toch.
    Groetjes

  • 03 Augustus 2007 - 09:49

    Timon:

    O ja en natuurlijk gefeliciteerd ouwe!

  • 03 Augustus 2007 - 09:57

    Kim:

    Hai!
    Gefeliciteerd!
    x

  • 03 Augustus 2007 - 12:46

    Marloes:

    Hé Edwin!!
    Namens heel familie De Rooij: Van harte gefeliciteerd!!
    Maak er een leuke dag van!
    Veel liefs,
    de De Rooij'tjes

  • 03 Augustus 2007 - 19:07

    PB Te B:

    Gefeliciteerd met je verjaardag, Ed! Hebben ze daar taart? Ik hoop dat ze weten hoe je een jarige hoort in te pakken. Proost! of hoe ze dat noemen.

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Ooit ben ik met deze weblog begonnen voor mijn stage in Indonesië, maar momenteel gebruik ik hem te pas en te onpas voor leuke reisverhalen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 156987

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 10 September 2010

Motorvakantie Balkan

28 September 2009 - 31 Januari 2010

Opdracht Arrears Management voor Vitens in Ghana

10 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Vakantie Thailand & Cambodja

14 December 2008 - 08 Januari 2009

Vakantie Panama & Costa Rica

02 Augustus 2008 - 22 Augustus 2008

Motorvakantie Noord/Oost-Europa

04 April 2008 - 08 April 2008

Liftweekend UBV

02 Februari 2008 - 09 Februari 2008

Vakantie Turkije

17 Oktober 2007 - 17 Oktober 2007

Motortocht Dokkum

29 April 2007 - 21 Augustus 2007

Stage Indonesië

27 Januari 2007 - 20 Februari 2007

Vakantie Indonesië

11 November 2006 - 19 November 2006

Vakantie Dubai

17 Juli 2006 - 03 Augustus 2006

Motorvakantie Zuid-Europa

Landen bezocht: