Rit Fluitenberg, Nederland - Utrecht, Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Rit Fluitenberg, Nederland - Utrecht, Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Rit Fluitenberg, Nederland - Utrecht, Nederland

Door: Edwin Schuller

Blijf op de hoogte en volg Edwin

23 Augustus 2008 | Nederland, Utrecht

6.082,3 km GMT + 1/1

Vandaag is de laatse dag van de vakantie en die begint met brak opstaan. Wij drieën zijn redelijk ok maar vooral Ruben heeft het erg zwaar. Ianthe stopt haar vingers in Pauline d’r oor, Timon knijpt haar en zoekt het dopje van de Labello, René slaapt rustig door en Kristel schreeuwt dat iedereen z’n bek moet houden. Kortom, een groep-5-slaapfeestje is er niks bij. We staan op, douchen heerlijk en ontbijten idem. De ochtend doorgebracht met het bezig houden van een stuk of tien jengelende kinderen die de motoren supergaaf vinden en er het liefst met z’n allen tegelijk opklimmen. Timon vindt het allemaal wel top dus hij besluit te blijven op het Krijgsheld-familieweekend. Technisch gezien Sjaak Afhaak dus maar het is hem vergeven want hij heeft ondanks al zijn grootspraak natuurlijk nog geen quality time met Pauline gehad. De arme jongen! René en ik gaan rond een uurtje of één richting Utrecht. Mijn olielampje gaat eventjes branden dus ik gooi er maar een scheutje in, we hebben immers genoeg bij ons in René z’n topkoffer. De reis naar Utrecht gaat top. Nog een flinke bui op onze kop op de ring Utrecht als afsluiter en dan de thuiskomst met een lekker kopje koffie!

Toch een goede vakantie en daarom een resumé:
- 0 Bekeuringen (ondanks 1x geflitst, 3x staande gehouden en tachtig miljard flitskasten)
- 1 Ongeluk(je): René die loopt te stuntelen in Groningen
- 0 x Tol betaald zoals onze policy dat voorschrijft. Het scheelt wel dat de Noren niet aan tol heffen voor motoren doen.
- 1 x Betaald parkeren! (@ Preikestolen-parkeren)
- 7 x BBQ
- 31 tankbeurten (mede dankzij René)
- 6.082,3 kilometer (276,47 per dag gemiddeld; meest per dag: 725,4; 2 dagen niet gereden)
- 924,58 liter benzine verbruikt
- Ons gemiddelde verbruik: Edwin 1:22,46, Timon 1:20,74 en René 1:15,48.
- Totaal 1.219,29 € aan benzine uitgegeven (2 tankbeurten in Rusland niet meegerekend wegens missende bonnetjes)
- Per persoon verbruikt: Edwin 261,63 L, Timon 283,30 L en René 379,65 L
- Grootste tankbeurt was totaal 40,25 liter, de kleinste 11,44 liter
- Grootste tankbeurt pp: Edwin 12,00; Timon 12,50 en René 16,53 (gek genoeg was dat niet eens de keer dat hij zonder benzine stond)
- 11 landen: Nederland, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Rusland, Finland (+Åland), Zweden, Noorwegen, Denemarken.
- Ruim 4000,- € uitgegeven!
- 3 Tijdzones
- 4 Flessen olie (dankzij René)
Einde @ 72.431 km (= 6.082 km)