De dag met de regen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu De dag met de regen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

De dag met de regen

Door: Renezel

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 Augustus 2010 | Zwitserland, Davos

Unterkirnach, Duitsland – Hotel Zum Alten Rössli ***, Davos, Zwitserland
955,1 km

Ik word wakker van de knetterscheet van Edwin. Promtp komt Timon er overheen. Ja, baas boven baas, maar ik ben nu wel wakker. Snel kijken of het droog is… helaas. Bij ’t ontbijt komen dan toch de zonnestralen door en geeft ons hoop. Helaas ging het bij vertrek toch weer regenen. De neefjes en het nicthe worden nog even op de mooiste mootr gezet voor een kiekje en hup! Onderweg. Het doel is Vaduz en gewapend met een TomTom in diepvrieszak zullen we er snel zijn. Al snel rijdt Kameelco weer leeg en duikt het tankstation in terwijl René dit niet door heeft en veel te lang door kachelt.

Volgeladen verder doet Timon de redding van de eeuw: de sleutels van René vallen van de motor. Het ringetje was gesprongen en van die sleutels zijn helaas geen reserve mee! Timon bedankt!

Bij de grens met Zwitserland hebben we nog de grootste moeite gedaan voor een foto, maar het is mooi gelukt in de regen. De grensovergang was weer nukkig zoals we gewend zijn.

Verder was de reis niet spannend. Vooral nat en dat was dubbel balen omdat de wegen echt supermooi waren om met mooi weer te rijden. Kameelco ging uit verveling zelfs de vangrail kussen, maar bleef nog net overeind. O ja, had ik al gemeld dat we veel regen hadden? De strategie veranderde dan ook in zo ver mogelijk rijden tot het of donker werd of zonnig. Tegen het einde reden we door een tunnel van 4,2 km en iedereen had de hoop dat het daarachter mooier weer was. Helaas pindapoep. Regen en nog 5 graden extra eraf wegens slecht gedrag.

Snel een hotel zoeken. In Davos treffen we “Zum Alten Rössli” met een “dry-room”. Ideaal! We zien de sneeuw uit ons raam en we bestellen nog een halve weißen! Eet smakelijk!

PS(V): Eelco , zet jij de tent even op?

En na een heerlijke wandeling in de sneeuw wil Timon wel het telefoonnummer van Mandy, maar dat lukt niet dus dan maar een wodka sjoe op de hotelkamer!