Rit Eze - Turijn - Arona (Lago Maggiore) - Reisverslag uit Rome, Italië van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Rit Eze - Turijn - Arona (Lago Maggiore) - Reisverslag uit Rome, Italië van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Rit Eze - Turijn - Arona (Lago Maggiore)

Door: Timon Wyatt

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 Juli 2006 | Italië, Rome

Allereerst ben ik zeer blij om de stink camping te kunnen verlaten. Hoe verzinnen ze het: Een plastic rioleringsbuis met een gat erin vlak bij onze tent.
We trekken de 1e haring eruit en meteen steekt er een windje op (niet René of Ed) om de zaak wat te bemoeilijken. Uiteindelijk hebben we de tent mooi ingepakt, maar dan moeten we 3 miljoen treden omhoog naar onze motoren. Gelukkig hebben we niet zoveel tassen, zodat we 2x omhoog moeten lopen. Daarom hebben we dus 6 flessen water gekocht, om het verloren vocht snel aan te vullen. Voordat we vertrekken laten wat Tjechen een kratje met voedsel uit elkaar vallen, Mwhahaha, en 2 backpackers komen in een te dure taxi aan, waarna de taxi het begeeft (technisch probleempje wat na enkele minuten gewoon weer is verdwenen). Dan kunnen we eindelijk weer op pad. Heerlijke bochtjes, maar ook een vrouwtje op een scooter die ons er even vierkant uit rijdt (tja wij kende het terein niet ;)). Weer wat bochten later komen we aan in Sospel. Super mooie rit daarnaar toe en vanaf. Ook leuke tunneltjes waar je je uitlaat snoeihard ken laten knallen. Arme oren van ons…
Dan komen we in Italië aan. Na 3 km tunnel lekker koel :). Even stoppen en natuurlijk gelijk een italiaanse espresso proberen. Nou die smaakt naar meer, dus bestellen we er nog een. Kost ook geen drol (0,90). Het rijden in Italië: Dat is even wennen. Het levert ons in het begin het nodige getoeter en grootlicht op. Door roodlicht rijden mag, alleen inhalen terwijl er een tegenligger aankomt vinden ze niet leuk. Hmm dat is weer een pluspuntje voor de Fransen. Het rijden in Turijn was ook leuk. Mooie stad, maar wat een chaos. Rijden door rood, afslaan waar het niet mag, stoppen na de stopstreep, wisselen van baan zonder knipperlicht. Gelukkig passen we ons snel aan.
Na Turijn gaat het snel, alhoewel René door de snelheid de afslag mist. Dat betekend dus een U-turn. Na wat bizarre inhaal acties, tanken met handgebaren om duidelijk te maken of je kan pinnen, komen we aan op bestemming. De camping heeft nog 2 plekjes. De buurman komt gelijk met bier aanzetten en het eten in het Pan Pan pizza restaurant is goed binnen te houden. Wel wat prijzig (84 euro) en de bediening is snel, maar daar is dan ook alles meegezegd. Tja na het eten moeten we de tent nog opzetten, in het donker… Ik denk dat we eerst even de biertjes van de buurman gaan nuttigen.
Een dikke zoen van een volgevreten en moe gereden indiaan -x-.