Rit Helleland, Noorwegen - Løkken, Denemarken - Reisverslag uit Løkken, Denemarken van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Rit Helleland, Noorwegen - Løkken, Denemarken - Reisverslag uit Løkken, Denemarken van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Rit Helleland, Noorwegen - Løkken, Denemarken

Door: Edwin Schuller

Blijf op de hoogte en volg Edwin

20 Augustus 2008 | Denemarken, Løkken

5.071,6 km GMT + 1/1

Na een nacht heerlijk slapen staan we op en nemen een heerlijke douche in Ben’s Motel. Ook het ontbijt met lekkere jam, zoete haring en melk uit een roze pak laten we ons goed smaken. We vullen uiteraard de thermosfles met gratis koffie. Dan vertrekken we en nemen we, op aanraden van de oude knakker van het moten (Ben?) een route binnendoor langs de Jøssingfjorden waar we wederom kunnen genieten van een prachtig uitzicht en een auto vindt dat we de bochten wel erg strak aansnijden. Dat valt nog best mee want verderop worden de bochten nog veel scherper en onze schaamrandjes nog veel kleiner (behalve die van Timon maar dat krijg je met oude mensen; die durven niet zo plat). In Flekkefjord stoppen we nog even om na te hijgen van een onverantwoorde vrachtwageninhaalactie en raken we aan de praat met twee chinezen die uiteraard de nodige foto’s willen nemen. Ze poseren ook op mijn motor maar die is natuurlijk ook het mooist. Dan rijden we door en willen we nog een klein stukje binnendoor pakken maar is opeens de weg afgesloten. We rijden wat om en gassen door ri. Kristiansand. Onderweg nog even stoppen en de Obst und Gemse/brie/salami dumpen want die zaten in hetzelfde zakje en ruiken inmiddels allemaal naar de broek van René (zie motorvakantie 2006). Dan door naar de boot, de SuperSpeed, de ons van Kristiansand naar Hirtshals brengt, met studentenkorting! We zetten de motoren stevig vast en das ook wel nodig want dit is de ruigste boot tot nu toe. We doden de tijd met uienworst & koffie. Laat ik vooral nog even vermelden dat ik vlak na vertrek mijn ketting moest spannen (alweer!). Blijkbaar hebben René en Timon er een rubberen schakel tussen gedaan. Ik moet dit toch even zeggen omdat er anders een Psje van gemaakt wordt omdat ze natuurlijk heel blij zijn dat mijn motor ook eindelijk iets heeft. Ik heb hem vanochtend weer wat slapper gezet dan kan ik ze vanmiddag weer zo blij maken. Een kinderhand is gauw gevuld :). Nadat de boot is aangemeerd smeren we hem tezamen met nog wat andere motorrijders. Vooral de twee chopperdudes maken lekker veel herrie in het ruim. Uit de boot een foto nemen van het bord “Denemarken”, die verdekt staat opgestelt maar niet ontsnapt aan mijn scherpe blik. Dan eten bij een vrij prijzige McDonalds en op naar de Løkken Strand-Camping waar het opzetten van de tent dankzij de wind een hele uitdaging is. Je paal in het goede gaatje duwen ook overigens. Nog even op het strand wandelen dat achter het gigantische duin ligt, met de wind mee zeiken, en checken of de douche’s geld kosten (ja hoor: 2 kronerboners voor 2 minuten). Wegens teveel wind en te weinig bier gaan we lekker op tijd slapen. Welterusten!