Rit Mariehamn, Åland (Finland)- Kopperberg, Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Rit Mariehamn, Åland (Finland)- Kopperberg, Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Rit Mariehamn, Åland (Finland)- Kopperberg, Zweden

Door: Timon Wyatt

Blijf op de hoogte en volg Edwin

16 Augustus 2008 | Zweden, Stockholm

3.874,3 km GMT + 2/1

Negen uur ’s ochtends gaat de wekker, een voor een worden de mannen wakker. René geniet nog even na van zijn droom terwijl Ed & ik alvast de douche pakken. De boot vertrekt om 1245 dus we kunnen rustig aan doen. De vuilniszak op Åland is goed gevuld oa: een stoeltje, zakken levensvoer, flessen drank en pakjes peuken. Het inpakken loopt gesmeerd, maar dan moeten de motoren worden gestart. Ed gaat er meteen vandoor, maar ik wacht nog even op René en terecht want zijn TDM laat hem weer eens in de steek. Waarschijnlijk een oude accu, dus wordt het tijd voor wat lichaamsbeweging, terwijl René lekker op z’n motor zit probeer ik een sprintje te trekken (terwijl ik hem duw). Gelukkig doet ‘ie het meteen en hebben we nog tijd voor een bakkie pleur bij de camping. Slappe opgewarmde meuk, maar we hebben ’t maar te slikken. Hier wordt de vertrektijd nogmaals bevestigd. Dan gaan we op weg. De prijs van de boot tickets is het enige wat hier nog een beetje meevalt. € 27,- en nee dit is niet p/p wat we verwachten. Dit keer hebben we wel studentenkorting gekregen en de mooie blondine achter de kassa (leuke meid trouwens) hoefde niet eens onze studentenkaarten te zien. Gelukkig weten ze hier ook hoe ’t hoort en mogen we helemaal vooraan sluiten in de rij. We zien hier ook nog het bordje Åland/Finland staan en nemen gelijk een foto. Dan sluiten nog 2 andere (homofiele) motorrijders aan, die nog een gezellig praatje komen houden. Nog even wachten en dan gaan we aan boord. De motoren worden vastgesnoerd en we gaan op zoek naar een plekje aan boord. Dit schip is helaas een beetje kariger dan de vorige, maar ze hebben hier ook dure knakworst en goedkope bakkies! We vermaken ons dus prima. De tijd (2,5 uur) vliegt voorbij en we maken ons weer klaar voor vertrek. De motoren staan nog overeind en starten allemaal prima. De reis door Zweden verloopt prima. Eerst even tanken, dan boodschappen, bakkie koffie en weer tanken (voor René natuurlijk). Het enige andere indrukwekkende was de verblindende zon waardoor ik de bochten niet goed kon zien, even moest remmen, wat Edwin weer bij de les hield. Het landschap in Zweden krijgt wel een dikke acht! Uiteindelijk besluiten we te stoppen bij een verschrikkelijk mooi meer en vinden we waarachtig een nog mooiere campeerplek. Midden op een klein landtongetje, waar we een lekker warm kampvuur bouwen. Alle kredits gaan naar René die met alleen hout en een aansteker een heerlijk vuurtje bouwt. De wodkajus smaakt heerlijk, en de muggen blijven weg (na DEET gespuit). Gelukkig heb ik ook nog even tijd om mijn verhaal te doen.

PS: Eindelijk weer 1 + GMT & Laura is nog een week op vakantie als René thuis komt!
Trusten!

PS: Timon heeft ze zelf niet en vergeet daardoor helemaal te vermelden dat we door het mooie dorpje Kloten zijn gereden. Uiteraard hard lachen en mooie foto’s genomen. Schitterend!

PS2: Timon vergeet te vermelden dat Edwin bij het opzetten vd tent ditmaal zelf degene was die in het verkeerde gaatje zat te poeren.