Rit Utrecht, Nederland - Alt Tuchenband, Duitsland - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Rit Utrecht, Nederland - Alt Tuchenband, Duitsland - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Rit Utrecht, Nederland - Alt Tuchenband, Duitsland

Door: Edwin Schuller

Blijf op de hoogte en volg Edwin

02 Augustus 2008 | Duitsland, Berlijn

Start @ 66.349 km (motor Edwin)
725,4 km GMT + 1/1

We zitten nu in de tuin met een biertje en een peukje en voelen ons superrelaxed maarrr laat ik bij het begin beginnen!

Om 08:00 staat René voor de deur van Scheldestraat 94, 08:10 is Timon er ook. René: “Ik hoop maar dat we niks vergeten zijn”. Lekker een kopje koffie en dan René: “Ik weet niet wat jij lult met die Groene kaart maar die heb ik dus niet.” Op naar de Alblasstraat dus, a.k.a. vertrekpunt 2006, waar René zijn groene kaart vindt en Timon en ik hem mislopen want wij gingen nog even pinnen en nou ja, laten we maar gaan! Vandaag gaan we naar Frankfurt an der Oder wat ver weg is dus lang en veel rijden en veel snelweg! Onderweg zien we veel maar niemand weet de volgorde meer dus in willekeurige volgorde:
- Timon en Edwin smeren chocoladepasta op elkaars nummerplaten en we praten wat met 2 spaanse motorrijders die 10.000 km gaan rijden, pfoei!
- Het valt ons op wat een rare namen sommige tankstations hebben: Lucasgat? Bathmen? (klinkt als), Tolnegen (neger?), de Paal???
- Edwin merkt ineens dat ie een kogeltje van een luchtdrukpistool uit Utrecht in zijn band heeft zitten, vreemd...
- Tijdens een stop bij een pompstation staan we ineens bij een “gedenkstatte”: Marienborn Memorial site, een voormalige grenspost van de oost-west Duitse grens.
- Onderweg praten we wat bij met een stel Polen die op de motor op reis zijn. Ze praten ons even bij over de gaten in de weg en of we de volgende dag koffie bij ze komen drinken. Dat allemaal op een crappy tankplatz met Russische teksten en vage shit.
- We rijden ook nog even langs Autostadt (Wolfsburg), de Mercedes-Benz fabriek, de Schuberth-fabriek en Halbensleben waar we ooit nog eens met de UBV heen zijn gelift.
- Die Duitsers rijden fuckin’ hard!
- Ook nog langs Berlijn + Potsdam gereden en Timon zag een boot oversteken (aquaduct) en ook nog een relaxte Goldwing-aanhangwagen combo.
- Helaas doet René z’n TDM (zoals we gewend zijn) weer wat moeilijk.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Na al die km’s asfalt zitten we nu bij Mone (kort voor Simone) die René heeft weten te scoren via www.couchsurfing.com. We kwamen aan en na een beetje zoeken in Alt-Tuchenband vinden we het huis en worden we verwelkomd met biertjes uit de U-boot en krijgen we een rondleiding door het enorme huis en dito tuin. Wat relaxed! Na het uitpakken en motoren aftuigen gaan we lekker barbequen. Het vlees staat klaar in grote hoeveelheden en Mone blijkt als cateraar gewerkt te hebben dus ze weet hoe je vlees moet bereiden op een proffesionele bbq! Het weer is goed, het eten lekker en de biertjes koud. Trinken und rauchen! Na de bbq komt er nog een egel langs en de kat vangt muizen (en eet ze op ook!). Lekker een wijntje drinken bij het kampvuur en als verjaardagskado krijg ik een papieren heteluchtballon (die helaas in een boom blijft hangen) en een vallende ster. Rond 24:00 gaan we heerlijk slapen en vragen ons af wat we morgen gaan beleven!

Vergeet ik bijna te vertellen dat we op de provinciale weg naar Alt-Tuchenband alledrie geflitst werden. Gelukkig van voren, muhahaha!

Mone from couchsurfing: 3-8-‘08
Hey ihr ward meine ersten ,,couchsurfer” und es war mir eine groe Freude, euch hier wilkommen zu heien. Wir hatten einen sehr schönen Abend und viel Spa. Ich freue mich, euch kennengelernt zu haben. Ihr seid jederzeit willkommen in meinem haus. Es ist fr euch immer euer ,,couchsurferparadies”. Ich wnsche euch eine gute Fahrt. Einen wunderschönen Urlaub. Viele tolle Erfahrungen und Neuschen auf euren Weg.
Alles Liebe MONE

03-08-2008
Olo en Ula die we onderweg tegenkwamen:

Firstable, HAPPY BIRTHDAY OLD MAN!!!! It was so lovely to meet you guys and hope you will enjoy poland and polisch roads!!!! If you ever will visit London or UK please couch surf in our house. OLO & ULA
Good luck Loonetics! Drive safely! Hope to see you soon. I think this is what is biking about… … meeting new people! Olo