Dagje Monaco - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Dagje Monaco - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Dagje Monaco

Door: René Mulder

Blijf op de hoogte en volg Edwin

27 Juli 2006 | Monaco, Monte-Carlo

Vandaag een dagje rust en genieten en onze lisplelende gastvrouwe wilde nog steeds geen geld sien. Om een uurtje of 11 richting Monaco en daar zaten we 5 km vandaan, dus dat was snel gebeurd. Er zijn in Monaco 3 dingen te zien en ze zijn alledrie te mooi om goed uit te drukken: De haven, het Oude Centrum en Het Casino. We begonnen met Ferrari’s te tellen, maar na 10 in een kwartier zijn we gestopt. Je kunt er zelfs 1 rijden voor 70 € over het circuit. Eerst in de haven naar de gigantische boten kijken en godver wat zijn die dingen huge. En er staat ook nog een phantom naast. Slechts 20% van de Monaceese bevolking komt oorspronkelijk uit Monaco en ze zijn allemaal in dienst van de overige 80% als botenpoetser.

Daarna naar de oude stad wat hoger gelegen en om het koninklijke paleis heen. Het is zeer mooi om te zien en we hebben geleerd dat een meloen stuk slaan op een steen niet makkelijk is.
En dan het Casino dat gelegen is aan een plein waar ook Hotel Paris aan ligt. Het is hier zien en gezien worden en je zou bijna de opel corsa gaan fotograferen omdat het de enige auto is onder de 100.000 €. We staan tussen de miljoenen en lopen doodleuk het casino in. Verder dan de hal en het toilet komen we alleen niet. Monaco is dus echt de bom.
Onderweg naar de camping troffen we het teken van God die al onze vermoedens bevestigde. Het stoplicht was stuk en er stond zo’n mannetje van ikhebeenkutbaan.nl met een bordje rood-groen te draaien en wat was het geval?! Het was een neger! Hij ontweek helaas wel alledrie onze motoren.

Nadat we boodschappen hadden gedaan gingen we terug naar de camping om te koken. Heerlijke pastasalade met wespen en mossels en toen begon het gedonder: Timon pijn in z’n nek terwijl René en Ed nog naar Nice wilden om de haven te bezichtigen, maar gelukkig
(zie nieuwe schriftje)

(Noot voor de lezer: René heeft geen motor zoals de tekst doet vermoeden, maar een brommer Puch GS450E)

waren daar Matthias uit Heidelberg en maffe idioot uit Lausanne om ons te vermaken.
Eerst deden we nog even een spelletje “gooi-de-dennenappel-van-de-beerput” die helaas weer gewonnen werd door Ed. Timon was de morele winnaar met het werpen van een gat in de afvoerpijp.

Terug naar Matthias de Dokter en Flapdrol de rapmuzikant. Ze waren zeer grappig en we hebben gepraat over het gebruikelijke = drugs, voetbal, vrouwen en motoren/auto’s. In ruil voor hun heerlijke wijn kregen zij onze lychee likeur. Hmm lekker. We kregen wat tips om te bezoeken in Zwitserland en gingen pitten met het plan om om 10 uur verder te rijden.