Relaxdag bij stuwdam - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Relaxdag bij stuwdam - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Relaxdag bij stuwdam

Door: Edwin Schuller

Blijf op de hoogte en volg Edwin

23 Juli 2006 | Frankrijk, Parijs

De dag begint laat. We hadden om 13:00 afgesproken bij mijn (Edwin) ouders, en die deadline halen we precies. Ontbijt met leger-tonijnpate, zwemmende roquefort en zakjes aardbeien jam die leeglopen in René zijn tas. Rond 13:00 gingen mijn ouders en zusje nog lunchen, waarna de hele boel vertrok naar een stuwmeer in de buurt van Aurillac. Henk, Irene, Ilse en René in de bestelbus en Timon en ik volgde op de motor. Tussen door nog even gestopt om van het uitzicht te genieten, welke bereikt werd over een weg waar men voor de gein grind had neergegooid om motorrijders te pesten. Bij de stuwdam aangekomen eerst het betonnen gevaarte zelf bewonderd. Net zoiets als een vloertje in de tuin, maar dan op z’n kant. Een serie wetenschappelijk onverantwoorde experimenten volgde, met als lijdend voorwerp steentjes, kranten, rubber (go René!) vliegtuigjes (soort van) en keien. Na veel foto’s en geleuter toch maar naar het strand, waar schaduwrijke plekjes zeldzaam zijn. René en Timon gaan eerst hardlopen en koeien met horens ontwijken. Irene, Ilse en ik zwemmen naar de overkant en terug. Allemaal een ijsje. Wespen mollen. 16-jarige meisjes keuren. Oude vrouwtjes bespreken. Een mens wordt er moe van en gaat dus maar op huis aan. Onderweg ben ik aan de beurt om gestoken te worden, en Timon en ik rijden achter twee tourmotoren aan die de vaart er goed in houden. Thuisgekomen gaan de kolen in de fik. Op het menu staan garnalen, sardines en zalm die niet iedereen kunnen bekoren (sorry paps). Overigens blijkt ’s middags een monteur voor de deur te staan om René z’n motor te fixen. Maar er is dus niemand thuis. Min puntje voor Maaike.
Na een vruchteloze tank poging gaan we naar de camping om een fles wodka (+jus) en ½ fles pastis te ledigen. Ondertussen steekt de pyromaan die in iedere man verborgen zit de kop op. Een doos waxine lichtjes moet eraan geloven om vlammen van een meter hoog te maken die knetteren als een peuter met z’n vingers in het stopcontact. Dit wordt uiteraard op film vastgelegd, volgende week te zien in ‘De leukste thuis’. Oh ja, benzine brandt ook wel.

Motto: Policy’s zijn ruk, maar Maaike is een lieve meid!
-xxx-