Werkdag 2 in Argentat + motor René gerepareerd. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Werkdag 2 in Argentat + motor René gerepareerd. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Werkdag 2 in Argentat + motor René gerepareerd.

Door: René Mulder

Blijf op de hoogte en volg Edwin

24 Juli 2006 | Frankrijk, Parijs

Vandaag hadden we vroeg afgesproken om te starten met ontbijt, want de automonteur komt om 10¬30 en we moeten veel klussen. René’s wekker werd om 715 echter niet geapprecieerd, hoewel we om 900 bij Schullers place moesten zijn. De koffie die René in alle vroegte maakt stierf een koude dood en om kwart voor acht lagen we weer allemaal te pitten. Eindelijk komt er om half 9 schot in de zaak en om 905 zijn we op onze afspraak. We beginnen met het uitbikken van de voorgevel wat zwaar werk is. De monteur arriveerd en blijkt te lijken op de monteur uit de porno scène van Big Lebowski die ook nog sterk naar cologne riekt. Hij praat in zichzelf en zegt alleen maar dat het kut is en moeilijk te fixen. Vooral ook omdat die lieve Maaike ons een automonteur heeft gestuurd. Toppie! Hij krijgt de motor open, constateert het probleem en belt rond. Hij gaat een specialist ophalen met de auto voor ons. Joepie. Met stomheid geslagen zijn wij als hij een kwartier later terug komt met onze goedlachse puntlasser die ook al zo goed mijn spiegel had gefixed. Hij neemt de bende mee en beloofd om 6 uur terug te zijn.

Intussen gaan we verder met klussen: Edwin gaat met z’n pa de muur van het toilet in tienen beuken met een bouwhamer en Timon en René maken de gevel lekker kaal. Hmm Lekker… Onder die pleisterlaag zit een prachtige authentieke houten balk waar zelfs nog ouderwetse nagels in zitten. Nagels die overigens prima in je voet passen, hoewel René dit nog even wilde controleren. Timon ging 10 minuten later ook nog in zo’n ding staan, maar bleef ongedeerd. Edwin ook hoor :)

Aan het eind van de klusdag kregen we een lekker ijsje en toevalligerwijs was toen net de monteur terug om te motor te fixen. Het ijs was heerlijk en we genoten van de zwoegende dikzak en de lokaal gekweekte tulpen. Volgens Ilse waren tulpen uit Amsterdam er niets bij en moest René maar even een bosje bij Martine aanplanten.
Wonderlijk maar waar is de moto 100% gemaakt en is de oude 450E wederom de praal van ons gezelschap. Het eten was lekker en de sfeer gezellig, zeker met quotes als: “beter een gleuf in je deur dan een deur in je gleuf” en bij het eten van pruimenyoghurt: “Iedere vent houdt toch van een lekker pruimpje”

Terug op de camping is het een saaie boel. We stippen de route voor morgen uit, douchen, schrobben de bek en ploffen neer. Weltrusten.