Chillen in Lacanau - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Chillen in Lacanau - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Chillen in Lacanau

Door: Edwin Schuller

Blijf op de hoogte en volg Edwin

20 Juli 2006 | Frankrijk, Parijs

De dag begint voor ons allen met een goeie kater. Oorzaak geen drinkwater en drie Belgische biertjes pp. Vooral Timon heeft erg veel tijd nodig om de tent (weer) uit te komen. De dag begint met tanken en boodschappen aangezien we geen druppel eten of benzine meer hebben. Vervolgens ontbijt/lunchen. Timon duikt zoals gezegd zijn tent weer in. René en Ed duiken ook, maar dan in het zwembad. Dit is zo lekker dat we er uiteindelijk in slagen Timon erbij te halen, die er achterkomt dat zijn zwembroek waarschijnlijk nog op het Normandische strand ligt. Ach, een korte broek voldoet. Vervolgend besloten we naar het strand te gaan om daar te zwemmen/chillen en afsluitend te bbqen. Ingrid Rijk, die op een camping vlakbij staat, smst dat ze bodyboards voor ons kan regelen. Zo gezegd, zo gedikkie daan. Bij het strand aangekomen blijkt dat ze hier wel weten hoe een strand hoort te zijn.
Schitteren zand, een blauwe zee en hoge golven! Gezamenlijk gaan we de golven te lijf op de bodyboards. Nadat we allemaal moe zijn van het zwemmen en honger krijgen, besluiten we om de bbq op te bouwen. De wegwerpbbq krijgt een plekje in een kuil waarna we er “zelfgevangen” gamba’s, worstjes en hamburgers op bakken. Vervolgens uitbuiken met een sigaar. Wat is het leven toch slecht! ’S Avonds gaan we nog even een kijkje nemen in Lacanau-ocean. Eerst natuurlijk lekker douchen waarbij Timon de zak is. Uitgaan in Lacanau-o blijkt lastiger (en duurder) dan gedacht. Voor het eerste rondje bier tellen we 16,50 neer. Daarvoor krijg je 3x 0,5 liter lauw waterig bier.
Aangezien we toch wel zin krijgen om te dansen bestormen we het podium. Om onduidelijke redenen worden we hier net zo snel weer vanaf gekegelt. Waarschijnlijk zijn we te oud of niet dik genoeg :). Ook in andere tenten voelen we ons niet echt thuis, maar uiteindelijk kunnen we toch nog een kwartiertje dansen tussen 16-jarig grut. Om 02:00 sluit de boel dus gaan we maar weer op huis aan.
René z’n motor doet het deze dag trouwens weer als vanouds. Benzine erin en ketting spannen doen blijkbaar wonderen.

Motto van de dag: Al hangt de dennenappel nog zo hoog, een langslopende neger raakt hem wel!