Rit Liechtenstein - Oostenrijk - Duitsland - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Rit Liechtenstein - Oostenrijk - Duitsland - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Rit Liechtenstein - Oostenrijk - Duitsland

Door: Timon Wyatt

Blijf op de hoogte en volg Edwin

31 Juli 2006 | Oostenrijk, Wenen

Camping Maurach am Bodemsee. Birnau.
800 Pizza Calzone. Dat is lekker wakker worden. Het ontbijt bestond uit leger-beleg met oud brood dat half is aangevreten door de mieren uit Eze.
De dag is in het begin redelijk fris, en we besluiten zonder ochtend duik snel op weg te gaan. René’s motor strooit een beetje roet in ’t eten. Omdat het onmogelijk is om de motor te draaien op het bruggetje waar onze motoren overheen moeten, moet René zijn motor eerst naar boven rijden, alleen wil deze voor de verandering niet starten. Zoals gewoonlijk moeten de wat oudere motorrijders hun mouwen opstropen om het broekie uit de penarie te halen. Gelukkig weegt René zijn brommer niet zoveel, zodat we hem makelijk omhoog krijgen (de motor brommer MOTOR! wel te verstaan). René denkt dat zijn brommer een motor is. Een motor heeft natuurlijk >500cc en kan harder dan 200km/h. Wij laten René echter in de waan dat hij ook een motor heeft.
Met wat meer ruimte heeft Ed plek om zijn motor te draaien en kan hij naar boven rijden. Zonder verdere problemen kom ik ook boven.
We vertrekken snel uit Liechtenstein want we willen geen smerige Zwitserse franks gaan pinnen en gaan weg naar het mooie Oostenrijk. Bij de grens aangekomen gaan Ed en René het bordje v. Oostenrijk fotograferen. Hiervoor moeten ze net voor de Oostenrijkse douane op de stoep parkeren. Ik zie niet precies wat ze gaan doen en ga eerst door de douane. De dienst doende douanier of een of andere lullo die bij de slagboom staat vind het leuk om mij naar m’n paspoort te vragen. Na wat gezoek vind ik hem en lachen Ed en René mij uit. De rij wachtende automobilisten vinden het duidelijk minder grappig. Nadat mijn paspoort is gecontrolleerd mag ik ongehinderd door rijden. Ik zet mijn motor even op een parkeerplaats en loop naar René en Ed toe. Ed gaat alvast in de rij staan, maar René ondervindt een kleine tegenslag: zijn motor wil niet meer starten. Gelukkig ben ik er ;) Even aanduwen en ze kunnen door de douane.
Ed komt aan rijden en moet stoppen. Hij krijgt een hele preek, want hij heeft zijn helm niet op, want hij stond net stil. Dat was dus ook geen goed idee, want je mocht daar niet stoppen. René en Edwin moeten even hun motor aan de kant zetten, terwijl ik in mijn vuistje lach. Wat blijkt, ze krijgen hun 1e vakantie boete voor verkeerd parkeren en mogen meteen even pinnen. Eerst denken ze dat het 25 pp is, maar uiteindelijk hoeft maar 1 persoon te betalen. (12,50 pp)
Zo dat was een lekkere binnenkomer. Snel weer weg hier. Eerst even naar de supermarkt voor wat eten. De kaasbroodjes zijn niet te eten, dus stopt Edwin hem maar in mijn uitlaat. Ploep… en dan gaan we richting Duitsland. Bij de Bodensee aangekomen willen we snel naar een camping. Dat wildcamperen bleek toch redelijk vermoeiend en we zijn dan ook alle 3 uitgeput en hebben een lichte koppijn.
Na een korte zoektocht komen we aan bij een kleine camping aan de Bodensee. De receptie is moeilijk te vinden en blijkt pas na 45 min weer open te zijn gaan. Dat wachten is niet zo erg, kunnen we lekker in de schaduw liggen rusten/lezen, maar na een half uur wachten lijkt de camping toch niet zo geschikt. Om 2100 moet je stil zijn, van 1300 – 1500 mag je niet rijden op de camping, kortom een ideale camping voor mensen die voor hun rust komen. Oude lullen dus en een plek om snel te verlaten. 1 km verder hebben we nog een camping gezien, die een stuk groter en gezelliger is. We zetten de tent op, gaan even rusten (iedereen valt in slaap). Na onze korte powernap gaan we ons eten bereiden. Kip met gesmolten brie en een simpele salade. De kip is echt super en de salade is ook goed binnen te houden. Misschien wel onze beste maaltijd van de vakantie. Misschien komt het door de speciale olie die we hebben gebruikt? (die waarin de champignons worden bewaard). Om deze fantastische maaltijd in stijl te beeindigen, gaan we al onze sterke drank opdrinken (2 liter pepsi met een fles white rum met lichie shit*).
Ja uiteindelijk is het ons toch nog gelukt om dat smerige mierzoete ranzige lichie drankje weg te krijgen. Zelfs met cola is die troep niet te zuipen. Na deze fantastische prestatie kunnen we moe en voldaan (en een beetje aangeschoten) onze slaapzak opzoeken. Gaap… ’t is zeker tijd voor een lekker lang schoonheidsslaapje, dus gaat de Pizza Calzone ons niet al te vroeg wekken. -x- Timon

(* = Lichee Frizz) :)