Werkdag 1 in Argentat - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Werkdag 1 in Argentat - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Werkdag 1 in Argentat

Door: Timon Wyatt

Blijf op de hoogte en volg Edwin

22 Juli 2006 | Frankrijk, Parijs

Eindelijk mag ik (Timon), onder het genot van enkele wodka sjoes verslag doen van deze dag.
Deze zaterdag moest er hard gewerkt worden voor de familie Schuller. Rond een uur of 11 kregen we eindelijk weer een fatsoenlijk ontbijt op tafel en…. we zaten comfortabel op een stoel.
Voor dit alles had René een klein probleempje met zijn motor. Net toen we Argentat binnen waren gereden begon René zijn oude vertrouwde motor een beetje te bokken. Ik dacht dat het gewoon de usual stuf was (problemen met schakelen), maar de koppelingskabel was los geschoten. Gelukkig kon René in zijn 3 nog net het huis van de ouders van Ed bereiken.
Na het overheerlijke ontbijt mochten we gelijk beginnen met het leggen van een betonnen vloertje. René bediende de betonmolen, Ed en ik leverde het grind en Hendrik zorgde dat alles op z’n plek kwam. Het was zonnig, het was warm, we zweette als een otter, maar het ging lekker. Door de ritten in een warm pak hadden we ons goed aangepast aan de hitte. Niks kon een perfect vloertje in de weg staan. Bijna mijn enkel verzwik, René die onder een betonmolen kwam, een heuvel waar de auto met grind bijna niet op kwam, hitte, kapotte emmers… niks kon ons stoppen.
Alleen hadden we te weinig grind. Maandag dus even naar de steengroeve en even storten…klaar.
Het avond eten was lekker en René ging toch maar even de ANWB bellen. Na een klein kwartiertje wachten en vele euro’s lichter kreeg René eindelijk Maaike aan de telefoon. Dit was het begin van een heftige telefoon relatie. Maaike kon niet stoppen met het stellen va onnozele vragen: ‘Heeft u een aanhanger? Wat voor een brandstof rijdt u? Bent u op de heen of terugreis? Uhh rondreis…
We hebben iig lekker gelachen en toe René haar een beetje probeerde te plagen zei ze dat ze ouder was dan 18. Dat komt dus goed uit. Jammer dat ze in Lyon zit en dit niet echt op de route ligt. Na een lekker avondmaal wilde we nog gaan stappen. (of kijken bij de discotheek). Het ANWB gedoe had alleen iets te veel tijd en energie gevergd. Na een heerlijke wodka sjoe viel René op zijn handdoekje in slaap. Voor ’t slapen gaan leegde Ed & ik nog gauw onze blaas achter de tent, poetste onze tanden en gingen heerlijk slapen in onze net geluchte slaapzakken. O ja we hadden ondertussen ook nog 2 wasjes gedraaid voor € 7,60 terwijl we ons vermaakte met steen gooien in de Dordogne. Misschien een beetje wazig, maar wel met zorg opgeschreven. Slaap lekker. Timon