Rit naar Argentat + ongeluk René - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Rit naar Argentat + ongeluk René - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Rit naar Argentat + ongeluk René

Door: René Mulder

Blijf op de hoogte en volg Edwin

21 Juli 2006 | Frankrijk, Parijs

Vandaag beloofde een mooie dag te worden; en dat werd het ook. Op de planning is de rit naar Argentat, alwaar voor ons het eten warm en het bier koud staat te wachten. We waren laat gaan slapen en dus ook laat opgestaan. We dachten dat dit niet erg was, omdat 330 km nu een peulenschil moet zijn, helaas…
Vertrokken om half één ofzo, het inpakken gaat geordend en snel. Dan tot aan Bordeaux een heel voorspoedige rit. Om tol te ontwijken moeten we nu alleen wel uitwijken naar RD omdat zelfs RN nu tol word. Dit blijkt wel een goede move te zijn want vanaf Bordeaux de Dordogne volgens is prachtig! Wijnranken overal en chateau na chateau razen aan ons voorbij. Het gaat helaas niet zo snel meer. De weg wordt ook steeds leuker en uitdagender, want er komen meer heuvel en meer bochten. We stoppen bij een aldi, alwaar wij water en een meloen kopen en van de kassa blijkt dat ze motorrijders niet alleen op de weg voorlaten, maar ook in de rij.
Leuk, leuk en verder langs de dordogne op zoek naar een plek waar we een duik kunnen nemen. Opeens rijdt er een wel heel spannende combinatie voor ons. Er komen vonken en vlammen uit het wiel van een aanhanger. Misschien de handrem vergeten ofzo, dus wij besluiten om ze tot stoppen te manen, Na 2km lukt dat ook door heel hard Fire Fire naar ze te roepen. Dan stappen ze stoïcijns uit en spuiten er een poederblusser op leeg. Dan rijden maar… Gekke lui die fransen.

Uiteindelijk een plekje gevonden waar we konden zwemmen en dat was me toch heerlijk! Lekker koud water, en we hadden het nodig want 37° buiten in een motorpak is geen pretje. Onze route vervolgend komen we een probleempje tegen: René houdt een bocht niet en glijdt onderuit. Gelukkig ongedeerd, maar Timon moet wel snikken, want z’n (toekomstige) ruitje is stuk. Ook ligt er een spiegel af. Van de schrik bekomen rijden we verder in 1 keer naar Argentat.
Uiteindelijk komen we aan op ‘de kade’ om kwart over acht! 345 km was dus toch nog een hele rit. We eten lekker spaghetti en drinken een biertje. De camping ligt 3 km terug en om 10 uur zetten we daar onze tent neer om voor het slapen onze piswarme pastis en droge laatste sigaren te verbruiken.