De eerste dag - Reisverslag uit Unterkirnach, Duitsland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Unterkirnach, Duitsland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Bijnaamloze Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

29 Augustus 2010 | Duitsland, Unterkirnach

Scheldestraat, Utrecht – Unterkirnach, Duitsland
698,4 km

Om 11:00 zouden we vertrekken en dat lukte ook, tenminste… eerst even pinnen en dan, euh… nog een keer pinnen maar toen, … eerst nog even een tent ophalen bij René, maar dan… nog even aftanken. Nou ja, 12:00 is ook een rond getal en we’re off!

Bij Veenendaal meteen vol in de ankers omdat iemand vlak daarvoor zijn bestelbus na drie dubbele flipflaps in het weiland heeft geparkeerd. Ouch! Daarna bij de grens een stop. Vervolgens een stop omdat Eelco al op Z’n reserve rijdt, gevolgd door een stop bij de volgende gelegenheid omdat Eelco z’n regenhoezen eraf waaien en hij dit samen met Timon op de vluchtstrook even fikst. Niet lang daarna gaat de bagagerol van Edwin een eigen leven leiden en moeten we wéér stoppen. Het schiet dus lekker op!

De rest van de dag laat zich samenvatten als een dag doorpezen in de kou + regen. Héérlijk vakantie! Diner bij de Burger King, nog wat tanken en bijna fout rijden bij Frankfurt am Main.

Tenslotte in het pikkedonker met behulp van TomTom de weg proberen te vinden naar het huis van de oom van Timon in Unterkirnach in het Zwarte Woud. Niet makkelijk maar het lukt uiteindelijk via een bospad dat nog net niet door de achtertuin loopt en met hulp van Timon’s oom die ons door de stortregen naar het huis leidt: 21:30.

Aangekomen trekken we de natte zooi uit, drinken we een grapefruitbier, een witbier en een Radler en ploffen vervolgens neer in de kelder. Dag 1 zit erop!

Eelco, zet jij de tent even op?

• 24 Oktober 2010 - 17:47

Hermi Besseling:

Weinig reacties tot nu toe, maar ik zie dit vandaag voor het eerst.
    Ligt dus niet aan mij.
    Oma