Indruk van eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Indruk van eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Indruk van eerste paar dagen

Door: Edwin Schuller

Blijf op de hoogte en volg Edwin

13 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

op 10 augustus zijn we begonnen aan onze tweedaagse reis naar Thailand. Eerst met de trein naar R'dam, dan met de trein naar Brussel, dan met de trein door de kanaaltunnel naar Londen St.Pancras waar we een paar uur hebben rondgelopen om de tijd te doden. Vervolgens met de metro, met een onverwachte tussenstop omdat Gis verkeerde kaartjes had gekocht, naar Heathrow waar de metro veel langer over deed dan we hadden gepland waardoor we nogal stressed het vliegtuig van Gulf Air ingingen. Dit vliegtuig ging eerst naar het oliestaatje Bahrein waar mannen met baarden en vrouwen in Burka's de show stelen. Na hier wat hebben rond gekeken met de volgende vlucht, met supersjiek entertainment systeem wat helaas alleen Sudoko kende, naar Bangkok. Zowel in Bangkok als Bahrein moesten we even langs de thermoscan om te kijken of we geen Mexicaanse griep hadden.

In Bangkok een taxi gepakt naar ons KC Guesthouse samen met ene Tessa, een Nederlands meisje die we op het vliegveld hebben leren kennen. Het guesthouse was prima te doen, en dat voor 6 E per nacht. Zaterdagavond zijn we meteen goed wezen stappen op Koh Chang Road wat hier het toeristenbolwerk is met een hoop kroegen en mannetjes die Pussy Ping Pong verkopen (ik leg het later wel uit ;)).

Zondag zouden we om 10:00 de stad gaan verkennen maar ik was een beetje brak dus ik heb tot 14:00 liggen slapen en ben toen bij de rest aangesloten. We hebben wat rondgedoold en een hoop boedda's bekeken. Bangkok is overigens een leuke stad om in rond te lopen. Vriendelijke mensen, alhoewel vaak met bijbedoelingen, lekker eten voor weinig geld en een hoop te zien. Bovendien een stuk beter onderhouden dan bijv. Jakarta. Verder is Bangkok een grote stad zoals ze die meer hebben in warme landen met lekkere benauwe smoglucht en gewoon heel veel mensen. Zondagavond zijn Gis en ik op tijd naar bed gegaan maar Roy en Annemarie gingen "nog even" een biertje drinken en vervolgens raakte Ammie haar rukzak kwijt waardoor deze twee koekebakkers pas om 06:00 in bed lagen. De volgende dag vertrokken we om 08:00 naar Koh Chang en dat redden deze twee lamme apen alleen dankzij onze verwoedde pogingen om hen wakker te maken.

Vandaag zoals gezegd dus naar Koh Chang. Volgens de foto's een bountyeiland waar we goed kunnen duiken maar momenteel loeit er een storm over Thailand dus we kunnen er niks mee. Het heeft ons ca. 7 uur gekost om er te komen dus verder hebben we vandaag niet zoveel gedaan. Annemarie is inmiddels bijna uitgebrakt en wij hebben nog even in de woeste zee gezwommen. Morgen hebben we een jungletrek van 1 dag gepland en verder gaan we waarschijnlijk brommertjes huren en op een olifant zitten en als het kan ook nog even duiken. Het is nu afwachten vanwege het weer. Het plan is om daarna door te gaan naar Cambodja. Je kan hier alle busreizen supermakkelijk regelen dus dat mag geen probleem zijn.

Het gaat dus prima met ons! Het eten is hier superlekker en megagoedkoop alhoewel je wel van kruidig/pittig moet houden. De thai zijn aardig zonder meteen superondringerig te worden en dat is wel relaxed. Het is lekker warm en vochtig maar dat geeft niks van wassen kost een duppie en een nieuw T-shirt 2 euro. Ik ga dan ook proberen in Bangkok een maatpak te kopen :D.

Groetjes van ons allen!

• 13 Juli 2009 - 15:21

Je Zus:

Dag lieve broer en Gis,

Ben ik nu even Koning-Keizer-Admiraal want ik ben de eerste. En dat vanuit Tanzania met te traag internet dus vind het een hele prestatie.
    Daarbij moet ik ook nog even "Lang leve waar-ben-jij.nu" zeggen want we krijgen het voor elkaar om via die websites van ons te communiceren en dat scheelt weer mails schrijven.

Veel liefs uit Tanzania.
    x
    Ilse

P.S. Leuk verhaal trouwens, jij schrijft een stuk kernachtiger dan ik ;). Enne...jammer van dat duiken, later misschien beter. Doe wel voorzichtig, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.

• 13 Juli 2009 - 17:00

Je Broertje:

En zo zijn de Schullertjes compleet. Prima verhaal, prima lengte :-)

Waar zijn de foto's??

Groetjes

• 13 Juli 2009 - 18:28

Hermibesseling:

Hallo Ed en Gis.
    Het gaat dus lekker met jullie.Fijn. Opa is weer thuis en gaat oog goed wel moe, maar het gaat steeds beter.Ik dacht, dat je dat wel even wilde weten.
    Nog veel plezier.
    Liefs Oma

• 13 Juli 2009 - 20:39

Ellen:

Klinkt lekker man,

naast zon, zee, strand, ook nog geweldige cultuur, lekker eten, en jullie doen nog al wat landen aan in een paar dagen, woah!

Wij vertrekken morgen, ook naar een gesluierd land met kamelen. haha

tot in augustus,

groetjes Ellen (en Lucas die op de valreep mee is met bedrijfsuitje:D)

• 14 Juli 2009 - 01:54

Suzanne:

Lekker Ed en de rest, klinkt goed! Ben benieuwd hoe het duiken daar is... ik hoorde gisteren dat het beter dan 't great barrier reef is dus we zullen toch foto's moeten gaan vergelijken haha ;) Groetjes vanuit de Whitsundays!

• 16 Juli 2009 - 08:14

Henk:

Hoi schul en Gis
    Fijn dat alles goed gaat Klink goed wat jullie allemaal doen daar. Moet ik ook maar eens een keer naar toe. Duik ze, zwem ze,drink ze en geniet ze Groetjes