De dag dat we weer eens nat regenen - Reisverslag uit Deggendorf, Duitsland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu De dag dat we weer eens nat regenen - Reisverslag uit Deggendorf, Duitsland van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

De dag dat we weer eens nat regenen

Door: Kameelco

Blijf op de hoogte en volg Edwin

09 September 2010 | Duitsland, Deggendorf

Camping Wien West, Wenen, Oostenrijk – Camping Donau Strandhaus, Deggendorf, Duitsland
3.910,1 km

Rond 4 uur ’s ochtends wordt ik gewekt door een enorme plensbui. Doro onze lantaarnpaal voor de tent lijkt ’t licht buiten, dus was ik in de veronderstelling dat we bijna moesten opstaan. Enkele uren later vraag ik me af waarom de rest niet in beweging komt. Zij zijn namelijk elke dag eerder op. Wanneer het echt tijd is om op te staan is het gelukkig droog en schijnt de zon soms tussen de wolken. Jammer genoeg blijkt de regen een beetje binnen gelopen te zijn. Dit levert ons een natte tanktas en een half verzopen jack op. Na een kort ontbijt is het tijd om te vertrekken. Groot licht voor ’t tent opzetten blijkt mijn accu leeg getrokken te hebben. Held René slingert mijn motor weer aan, en zo kunnen we snel op weg, zonder te betalen :).

We volgen de Donau richting Tjechië. Eerst is het een bagger4baansweg met veel stoplichten. Maar eenmaal buiten de stad wordt het een bochtig parcour en kunnen we goed door rijden. Het weer blijft mooi en we gokken erop dat het weer in zuid Tjechië droog blijft. In Pilzen is het weer slecht, daarom gaan we overnachten ergens in Duitsland. De weg blijft ook in Tjechië droog en de bochtige wegen voeren ons langs een prachtig heuvellandschap. We waren haast vergeten hoe het ook al weer was om lekkere bochten te rijden.
Na een supermarkt stop duiken we onverwacht nog even Oostenrijk in. Omkeren en terugrijden! Na een paar uur rijden is het tijd om Tjechië te verlaten en dan betrekt het weer gelijk. In korte tijd weten we ook weer dat deze vakantie de vakantie van de regen is. De regen trekt gelukkig weg en zo kunnen we nog in een aardig zonnetje onze tent opzetten in het mooie Deggendorf aan de Donau. We gooien gelijk de kippepootjes en hamburgers op de BBQ en drinken alle ingekochte drank op. Alleen de fles perensnaps blijft onaangeroerd en we besluiten om het centrum van Deggendorf te verkennen.
De halve liters glijden er goed in, en na 2 kroegen proberen we de toiletten van de 3e kroeg. Dat bevalt helemaal niet, dus vertrekken we naar de ‘relax bar’. René en Kameelco vermaken ons nog met een dansje en dan stillen we onze honger met de smerigste cheeseburger ooit. GADVER! Dan kruipen we gezellig in onze tent om de volgende ochtend met of zonder kater te ontwaken.

Trusten!

• 24 Oktober 2010 - 17:56

HBB Te B:

Hadden jullie de kruikjes wel megenomen voor warme voetjes?
    Oma