Turkije: lekker een weekje er tussenuit! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Turkije: lekker een weekje er tussenuit! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Turkije: lekker een weekje er tussenuit!

Door: Edwin Schuller

Blijf op de hoogte en volg Edwin

05 Februari 2008 | Turkije, Ankara

VAKANTIE TURKIJE-GRIEKENLAND (2008):
Met Gisela ben ik een weekje naar Finike, Turkije geweest en ben van daaruit ook een dag naar Griekenland (volgende bericht) geweest:

Merhaba!

Het was alweer lang geleden, maar her weer een berchtje op mjn weblog. Ik zt her achter een Turks toetsenbord, wat typt alsof je met bokshandschoenen je veters probeert te strkken. De puntjes op de i moet k er thus maar opzetten, dt toetsenbord heeft nameljk een i en een i zonder puntje . Heel vaag... Daardoor vallen alle i's weg, beetje goeiemoggel taal dus, succes ermee!

Zaterdag 2 februar:
Vroeg, erg vroeg (03:00), opgestaan en met een chagrjnge taxchauffeur en een tren vol carnavallende doten naar Schphol. De vlucht gng voorspoedg, jammer alleen dat je bj Transava nks krjgt en voor alles moet betalen. Zelfs voor een kopje koffe vragen ze nog € 2,50. Het utzcht vanut het vlegtug was trouwens erg moo. Een heldere lucht overal en utzcht op besneeuwde bergtoppen n heel Oost-Europa. Op het vlegtug geld gewsseld wat ons veel gekost heeft en daarna met de transfer naar het 5*-hotel vlak bj Fnke. Na wat gedoe met een kapotte kamerpas endeljk naar bnnen, het zet er allemaal leuk ut. Lekker zonng en +/- 20 C. Jammer alleen dat er n het zwembad een laagje van 10 cm water staat. Meteen maar met de dolmus (mnbusje) naar het centrum voor een kjkje bj de haven, boodschappen en doner kebab, oh en een schldpad n een sloot.

Zondag 3 februari:
Lekker wakker geworden, ontbjtje en een welkomstborrel van Corendon (resorgansate) waar een zenuwpees Jm ons allerle excurses utlegt wat voor veel gasten (vnl pensonados) maar ngewkkeld bljkt. Daarna zef maar dre excurses geboekt (Alanya, Grekenland en een jeepsafar). Vervolgens n de zon gezeten op het balkon en daarna de stoute wandelschoenen aangetrokken. Door een enorme snaasappelboomgaard rchtng de bergen gewandeld (met besneeuwde toppen!) waar we aan de voet van de bergen tegen allemaal oude (als n archeologsch) grekse graven aanlepen. Heel grappge klene hutjes utgehakt n de rotsen. Een stuk de berg opgeklommen, utzcht en daarna weer terug naar het hotel met een snaasappel van een aardge meneer op een trekker n de hand. In Fnke lekker mxed grll en verse zeebaars gegeten aan de haven. S Avonds even kjken wat Joran van der Sloot heeft utgespookt en lekker slapen.

Maandag 4 februar:
De dag begon leuk met wat ontvreemd klengeld ut onze kamer. Gelukkg lag dt er s mddags na wat klachtjes van onze kant weer terug. Ze dacht dat het een foo was... hmmm jaja.
Vandaar gngen we naar Olympos, een archeologsche opgraven aan zee. Her was een excurse voor te boeken maar we hadden bedacht dat we dat toch wel met het openbaar vervoer zelf konden regelen. We spreken tenslotte al dre woorden Turks. Eerst met de dolmus naar Kumluca. Daarna met wat meer pjn en moete met de dolmus naar de afslag Olympos. Aangezen daar net zoveel bussen reden gngen we maar lopen. Dt was heel erg moo maar 11 km was teveel van het goede dus halverwege zjn we maar gaan lften waarna we met een aardge Turk mee mochten rjden de werkte voor Kutman wnes. Dat zet je toch net over de hele lengte van je bestelbus, zo'n naam! Hj zette ons 3 km van de Olympos af. Daar zat een aap aan een touw en kochten we cola. Toen doorgelopen en weer gaan lften totdat dezelfde meneer Kutman ons weer oppkte en meenam naar het ende. De Olympos zelf s moo, veel oude Grekse resten van oa een tempel, necropols (graven) en een kasteel. Even op het strand lggen n de zon was natuurljk ook wel aangenaam! Een paar snaasappels ut de afgekeurde-exemplaren berg gevst en toen alweer naar hus toe n dre dolmussen waarvan we n de eerste de enge waren en de laatste twee mutjevol zaten. Tussendoor n Kumluca een heerljke Turkse pzza gegeten. S Avonds lekker Nescafe n het hotel!

Dnsdag 6 februar:
Vandaag gngen we met de eerste excurse mee de bj de prjs zat nbegrepen. Eerst gngen we kjken bj de Upper Duden Waterfalls waar k trouwens al eerder was geweest. Leuk foto's nemen en je doodschamen voor Hollanders op een kameel. Daarna naar de 3 verdepngen Stork's juwelen fabrek waar wj snel utgekeken waren (tkje aan de dure kant ook) maar waar de hele tourncar een half uur mocht wachten op meneer en mevrouw doe-rustg-aan. Fuckers!
Daarna naar Antalya centrum voor de benodgde boodschappen, een lekkere doner en wat rondstrunen. Op de terugweg ons n Kumluca erut laten gooen zodat we daar konden eten met een grats (1) toetje. Daarna met een grats (2) dolmus naar het hotel waar bleek dat we onze hotelkamer grats (3) mochten omrulen voor een sute met zeezcht vanwege schlderswerkzaamheden. Joeche!

Enfn, k ga er een ende aan breen. Veel leesplezer en de groeten aan julle allemaal, ook namens Gs.

• 05 Februari 2008 - 20:58

Henk :

Goeiemoggel,ben ik ook eens de eerste. Leest wel lekker weg hoor zonder al die ietjes. Maar ik begrijp dat jullie er wel van genieten. Doe die Turken de groeten en tot weblogs.

• 05 Februari 2008 - 21:25

Rene:

k pas me snel aan, kan k ook hoor zonder de Puzzelt leuk en sommge namen weet k dus net zeker maar dat s net erg. Nou genet nog maar lekker van julle sute en tot zaterdag of zo XXX M

• 06 Februari 2008 - 08:49

Anneke:

Klnkt goed hoor! Genet maar lekker en tot bnnenkort! Oeps, ik heb ook al last van het -vrus!!

• 06 Februari 2008 - 16:23

Lse:

Ja, dan kan k net achterbljven natuurljk. Zo besmetteljk s dat -vrs dus!
    Her verder alles goed, tussen de chrugen lekker met de OK's meedoen. Heb vandaag 2x geasssteerd bj een Lchtenstenplastek (nu mogen julle raden waar en welke - mssen!), zo'n operate gaat pa ook krjgen. Dus nu weet k waar hj aan toe s, nu hjzelf nog!
    Lefs
    x
    Lse

• 06 Februari 2008 - 19:21

Hermi Besseling:

wat gezellig van jullie te horen.Het klinkt allemaal erg gezellig en helemaal geweldig, dat jullie lekker met z`n beidjes zijn. Nog veel plezier.
    Kusjes Oma.