De Schullers op voorjaarsvakantie in Indonesië! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu De Schullers op voorjaarsvakantie in Indonesië! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

De Schullers op voorjaarsvakantie in Indonesië!

Door: Edwindonesië

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 Januari 2007 | Indonesië, Batavia

VAKANTIE IN INDONESIË: BALI-SULAWESI-JAVA-BALI (2007):
Met mijn ouders ging ik mijn zusje opzoeken die een half jaar stage liep in Indonesië. Met zijn drieën zijn we vervolgens van 29 januari tot 20 februari door Indonesië getrokken:

(Zie ook de weblog van Ilse Schuller, mijn lieve zusje, die hier dus stage liep, maar alweer terug in NL: http://ilseinindonesie.waarbenjij.nu/)

[28-01-07]
even een korte groet vanaf vliegveld kuala lumpur van ons drieen. het is hier ontzettend gezellig en we vervelen ons absoluut niet met alleen maar dure saaie winkeltjes dus dan weten jullie dat!
Nou in ieder geval tot de volgende mail/ziens!!!!

[02-02-07]
even snel een berichtje uit makkassar want ik wordt zo weer achter deze pc vandaan gescvhopt maar even snel: het is hier ontzetten leuk veel zon en nog meer regen. allemaal gek eten en rare beesten overal waar je kjikt maar wij worden ook de hele tijd raar aangekeken door alle mensen hier maar ik ben dan ook nog niemand tegengekomen die net zo lang is als ik

[04-02-07]
we staan hier met zijn vieren in een benauwd hokkie met een trage internetverbinding maar toch nu komt het grote nieuws. tot nu toe alles heel veel, warm, nat, vochtig, groen, muggen, vies, lawaai, kleine ukkepuk mensjens, en alles heeeel prachtig en indrukwekkend. vandaag naar de markt geweest in Toraja. daar verkopen ze karbouwen en varkens heel grappig. de varkens knopen ze met bamboe op een plankie en die liggen de hele dag in de zon te gillen met zn allen. verder echt alle zooi die je je maar kan voorstellen in dit land zoals vissen, hoeden, koffie, etc etc. ook de dodencultuur hier bekeken (kijk maar google Toraja, het dorp Kete-kesu is unesco erfgoed.) die is ook heel maf. ze bewaren een lijk tig jaar totdat ze genoeg geld hebben om beesten te slachten en de begrafenis te houden en dan douwen ze het lijk in een kist in de berg ergens en laten ze de boel verschimmelen. af en toe gooien ze er dan wat geld of sigaretten of een flesje water bij omdat dat handig is als je dood bent. of een ventilator dat vinden ze ook wel lekker.... ook in dezelfde grot hebben ze een slordige tien miniutne moeten tijgeren door een vochtig tunneltje op weg naar een grot met vleermuizenen en spinnen zo groot als je hand. allemaal heel leuk zoals je leest.

[09-02-07]
hier zit ik dan wee in een kutterig internetcafe met een klote toetsenbord en een fucked up verbinding. voor een uitgebreid reisverslag: zie de laatste versie van ilse haar weblog. die wordt nu naast mij ge upload.
jakarta staat inderdaad blank dat lezen we hier in alle kranten maar waar wij nu zitten (yogyakarta) heeft het dagen niet geregend en is er niks aan de hand. scheelt weer.
Ik heb nu lekker ook geraft en een proffesionele massage gehad, en ik heb een giga grote schedel gevonden van een wild zwijn en bijna helemaal intact, als het lukt (douane) gaat ie mee naar huis en komt ie op de schoorsteenmantel!!!

[12-02-07]
Borobudur was gaaf en indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat ze hem ongeveer 1200 jaar geleden gebouwd hebben. Misschien nog indrukwekkender was dat alle schoolkinderen die daar met schoolreisje heen gingen (en dat zijn er nogal veel) allemaal met ons op de foto wilden en zelfs handtekeningen wilden en dat wij al met al gaver waren dan de borobudur, we zijn ook met een hele school met leraren en alles op de foto geweeest, erg bizar allemaal.
Ik zit nu in het Grand Candi hotel (5*) allemaal erg chique shit, en we hebben vandaag ontdekt dat het eerste huis (van de drie) waar mijn opa en oma in gewoond hebben 5 jaar geleden een beetje platter is gemaakt zodat ze er een vette villa van een rijke chinees konden bouwen. Hopelijk meer succes in Bandung en Lembang (resp. 2 en 3e huis).
Hmm, wat kan ik nog meer vertellen.. het meeste zal je wel lezen op ilse haar weblog want die gaat er straks weer een verslag bij zetten. Verder beginnen een aantal gekke dingen hier ondertussen te wennen. We kijken niet meer raar op van de zooi en chaos overal, van het feit dat Indonesiers altijd een antwoord op je vraag geven ook al hebben ze geen idee wat je wil, dat ze ons heel gaaf vinden (hey mister!), dat je echt bij alles waar je bent moet betalen (een duppie pp) dus ook als je bijvoorbeeld bij de haven gaat kijken (betalen voor entree, parkeren, parkeerhulp etc) en alles ook per persoon en voor de auto en voor iedere betaling (dus vijf) krijg je dan een mooi bonnetje met stempels en watermekren en weet ik veel (het liefst met zn drieen; indo A neemt je geld aan, indo B schrijft een bonnetje waar indo C vervolgens weer een strookje afscheurt, niet overdreven!), dat Durian (=vrucht) echt overal verkocht wordt en zo erg stinkt dat het hotel je een bekeuring geeft als je ze mee neemt naar binnen en dat je durian vrije zones hebt zoals bij ons met roken, dat je overal waar iemand iets verkoopt achterna wordt gezeten door personeel, dat ze allemaal een scooter hebben en dat daar drie a vier mensen op vervoerd kunnen worden of zes kuub rijst, dat alles hier wordt gerepareerd en gerepareerd tot het echt echt echt stuk is en dan laten ze het ter plekke liggen (hele vrachtwagens staan in de berm weg te roesten), dat je overal nederlandse dingen terugvind (leve het kolonialisme), enz enz enz.
Kortom het verveeld nog niet maar na twee en een halve week zijn we wel al ervan overtuigd dat we al zoveel gezien en gedaan hebben dat de vakantie geslaagd genoemd kan worden, en we hebben nog een week....