Dubai is fantaaasties! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu Dubai is fantaaasties! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Edwin Schuller - WaarBenJij.nu

Dubai is fantaaasties!

Door: Edwin en Eelco

Blijf op de hoogte en volg Edwin

19 November 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

DUBAI (2006):
Om bij te komen van mijn bestuursjaar lekker een weekje (wk 46; '06) naar Dubai met mijn broertje. Gelukkig hadden we gratis onderdak dus kon ik het me veroorloven om mijn paspoort te vergeten en die met een taxi alsnog op te halen (à € 250,-) waarna ik alsnog mijn vlucht miste. Gelukkig zijn ze bij de KLM niet zo moeilijk:

13/11/06
Het leven is hier helemaal fijn. Ontieglijk warm, zonnig en luxueus. Na de paspoort affaire op het vliegveld die mij slechts 250 euro heeft gekost de rest van de dag doorgebracht met: guided tour met Cees Jan als gids, lekker snorkelen met duikbril (visjes kijken)en op het strand chillen. Rijden met de porsche en luxe eten bij de thai en nu moet ik rennen want we gaan lunchen bij het nagemaakte central perk (uit friends).

14/11/06
Het gaat in hoog tempo door; na de eerdere verhalen zijn we gistermiddag met een 4wheeldrive de woestijn in gegaan, daar ook overnacht. Dromedarissen gezien en hard gelachen vanwege onze chauffeur die, terwijl hij zat te bellen, ook lekker met de Landcruiser door het zand scheurde met arabische muziek op de radio. Auto helde alle kanten op. Later quad gereden (dromedaris is voor pussies), waterpijp roken en naar buikdansshow zitten kijken met lekker eten. toen overnacht met zn tweeen en vier pakistani's (dat is goedkoop werkvolk hier, zeg maar onze polen en dan nog erger, ze krijgen 60 euro p/m ofzo) die voor ons het ontbijt maakten en zo. leuk allemaal. 's ochtends om 06:00 opgestaan voor zonsopgang om 6:40. Dus 40 minuten gewacht en vervolgens 2 minuten (echt niet langer, het staat op film) naar de zon gekeken :D. vandaag in de Burj Al Arab geweest, daar konden we in aangezien een vriendin van Wemmy (waar we nu logeren) een sticker op de auto had voor toegang. Superdeluxe allemaal, alles bladgoud, enige zevensterrenhotel ter wereld. Rolls Royce & Lambourghini als hotelauto. Helemaal naar boven gelanceerd met supersnelle lift vanwaar je de palmeilanden en The World eilanden kon zien. Daarna doorgereden en een palmeiland opgereden maar we werden tegengehouden bij het begin dus maar paar honderd meter gezien.

16/11/06
Gister zijn we in Dubai downtown geweest, kruidenmarkt, goudmarkt, rondvaart met bootje over de creek. 's Avonds nog uitgeweest (Jumeirah beach hotel( google maar!), Hard Rock Cafe en Crowne Hotel)
en ik ga ook nog een sisha (waterpijp) kopen!
ik begin wel een beetje moe te worden van al die indrukkken, vandaag waarschijnlijk rustig aan doen. misschien skieen :D.

2007:
Foto van de gecrashte 350Z online gezet: